<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

érzék

2008.08.20. 21:52 | külképviselet | Szólj hozzá!

Hát ez a mai eksön elég hihetetlen volt, de tényleg.

Reggel 6.30-kor érkezett elvileg az ügyfél a Zachodnia buszpályaudvarra. Ezért én 6.15-kor találkoztam a kövinél Paweł-el (sofőr), mert az volt a felső döntés, hogy ne egyedül menjek, mégiscsak pszichés zavarokkal küzdő ügyféllel van dolgunk. Paweł elkésett (elaludt), a buszállomásra így is 6.35 körül érkeztünk meg. A busz sehol, az ügyfél sem. Felébresztettem a kollégát Vilniusban az ügyeleti mobilon, de a személyleírás nem sokat segített. Leírta viszont a buszt is, amit megtaláltunk - a parkolóban. Előbb érkezhetett... A forgalmi ügyelet nem tudta megmondani mikor jött a busz ("azt a járatot magáncég üzemelteti, mi nem is tudunk róla"), viszont megengedték, hogy magyarul bemondjuk, hogy várjuk az ügyfelet. Bemondtam kétszer - semmi. Paweł - kezében a táblán az ügyfél nevével - közben a váróban járkált, bár előtte is kétszer tűvé tettük már a buszpályaudvart - senki hasonló sem...
Újabb telefonos konzultáció Vilniussal - nézzük meg a vasútállomást, hátha odament. Közben az ügyfél anyukájától a Központig mindenki kérdésekkel bombázott telefonon, hogy megvan-e az ügyfél. Mondom hogy nincs. Át a Centralny-ba - az ügyfél sehol, de hát persze tűt keresünk szénakazalban. Az szerencsére kiderült a jegypénztárban, hogy ma még nem vett senki jegyet Budapestre reggel 6 óta - mondjuk ez nem volt vigasztaló információ. Újabb telefon Vilniusból: nézzük meg szemben a Marriott szálló hallját, mert az ügyfél a múltkori hazajutási kísérletekor (amikor nem sikerült neki az itteni átszállás és visszament Vilniusba - ezért értesítettek most minket is) ott üldögélt egy fél napot, és említette, hogy ott jól érezte magát. Nézzük meg, hátha megijedt valamitől és odament, mint ismerős és kellemes helyre. Átmentünk Paweł-el - az ügyfél persze sehol. Megnéztük még egyszer az állomást - semmi. Ezután szóltunk Vilniusnak hogy az ügyfél nincs meg, és innentől semmit sem tudunk tenni, készüljenek, hogy hátha visszamegy valahogy. :s
Ezután visszamentünk a kövihez, Paweł hazament, én pedig beültem a saját kocsimba és indítottam.

Ha agyonvernek sem tudom megmondani, mi ütött belém, és miért mentem vissza az állomásra ahelyett, hogy hazamentem volna, visszadőlni a puha meleg ágyamba (ha már egy munkaszüneti napon reggel fél 6-kor felkeltem egy ilyen hülyeség miatt). Ez lehet az a hetedik konzuli érzék, ami valakiben vagy megvan vagy kifejlődik vagy nem tom, vagy pedig nincs, és akkor ha meggebed sem lesz jó konzul belőle soha. Ez olyan mint amikor ránéz az ember egy vízumkérelmezőre és tudja, 100% bizonyossággal, hogy ez az ürge hazudni fog és át akarja majd verni, amikor még meg sem szólalt.
Szóval valamiért visszamentem a Centralny-ra, egyedül, a saját kocsimmal, leparkoltam a Tarasy-val szemben, és az északi oldalról lementem az aluljáróba. Találomra elindultam jobbra, megálltam egy bezárt üzlet kirakatában megnézni egy mp3-lejátszót, aztán megfordultam - és az egyik oldalfolyosóról elém kanyarodott egy fickó magyar feliratos kék pólóban. Nézem a többi ismertetőjegyet amit Vilniusból mondtak: farmer, barna szandál, Alexa feliratú nylonszatyor. Minden stimmelt. A keresett ügyfél állt előttem...

Innentől már ment minden mint a karikacsapás: megvettem neki a jegyet (a jegypénztáras néni akin előtte kerestem az ügyfelet, és elmondtam neki a szitut, most nagyon kedvesen fogadott, és valami extra kedvezményes jegyet adott - Varsó-Budapest 96 Złotyért, vagyis kb. 6800 Forintért, helyjeggyel, tokkal-vonóval!!!!!), vettünk neki kaját, felhívtam az anyukáját hogy megnyugodjon és beszéljenek, valamint Vilniust hogy leessen a kőszikla a szívükről :), aztán lekísértem a peronhoz, megvártuk a vonatot, leültettem a helyére a vagonban, a lelkére kötöttem hogy ki ne szálljon sehol útközben, és integettem neki amikor elment.

A tag amúgy nem tűnt problémásnak elsőre, csak hosszabb beszélgetés után látszott, hogy valami nem egészen van rendben vele. Bölcsészhallgató, nagy néptáncmániás - úgy került ki Litvániába is, hogy valami táncháztalálkozón látott egy litván néptáncot és beleszeretett, elkezdett tanulni litvánul stb. Elmondta azt is, hogy a busz 6.10-kor érkezett meg, ő pedig - ahogy Vilniusban a lelkére kötötték - várt is ránk, de csak 6.30-ig, a nominális érkezési időpontig, és egy másodperccel sem tovább. Akkor pedig elindult gyalog a Centralny-ba, ami úgy legalább egy 3/4 óra, úgyhogy amikor mi a buszpályaudvaron és utána a vasútállomáson keresgéltük Paweł-el, akkor ő épp a kettő közt félúton gyalogolt... :s Az ügyfél végül gyalog érkezett meg - és mire rátaláltam, már vagy egy órája bolyongott a pályaudvaron és az aluljárójában, mert nem találta a nemzetközi pénztárat. Még egy fél óra, és lekéste volna a vonatot.

Ha Paweł nem alszik el, valószínűleg minden a lehető legegyszerűbben lefolyt volna. Így viszont hihetetlen az egész - még mindig fogalmam sincs mi vitt rá hogy visszamenjek.

Ui. Épp az imént jött egy sms az anyukától, hogy az ügyfél épségben megérkezett a Keletibe, és köszöni szépen. Mission complete. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr35625158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: action konzuli
süti beállítások módosítása