<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

Hurcik :)

2008.06.28. 21:51 | külképviselet | Szólj hozzá!

Ostatnio częściej słucham Hurta. Rewelacja. Sciągnąłem wczoraj "Lecę ponad chmurami" - i od razu posłuchałem z 5 razy z rzędu. Piosenka muzycznie fantastyczna, a i tekst do mnie przemawia, chociaż na ogół nie przywiązuję do tego wagi, i słucham sporo muzy czysto instrumentalnej. (Wolę subtelniejsze przekazy niż bezpośrednie wciskanie treści tekstem. :) Jak już, to co najmniej w fomie jakoś "zakodowanej".) Ale wtedy akurat sięgałem myślami do czasów kiedy tu przyjechałem, i dostrzegłem pewną, choć oczywiście niedokładną, ale jednak jakąś, analogię. Ale oczywiście nie chodzi o ten jeden kawałek tylko - mógłbym wymienić wiele: Załoga G, Nowy Początek, Mary Czary, Na dysku C i D... Wszystko emanuje XXI wiekiem, i brzmienie, i uczucia, wrażenia. I to wciąga.

Posłuchajcie, jak nie znacie to dlatego, jak znacie to wiecie... :) Poniżej multimedialna galeryjka tekstów, muzy i klipów.

(A csak magyarul értőknek: ez egy naaagggggyyon bejövős lengyel együttes, Hurt a neve, afféle elektronika-rock keverék, hallgassatok bele, már csak a hangzás kedvéért is, bár a szövegeik is jók. Nagyon XXI. századi hangzásvilág, témák és életérzés.)

Hurt - Lecę Ponad Chmurami

 

 

Lecę ponad chmurami

Zostawiam za sobą niewypowiedziane, zesztywniałe i martwe
Łuski kolejnych lat, po batonikach papierki
Pachnący dzieciństwem Biskupin, Kraków i Nałęczów
Strumyki Twoich włosów, zapach curry i zapach choinki

Zostawiam poranną mgłę, tosty i kawę
Ulubione gazety, zapachy, ulice i portale
Zostawiam tysiąc kanałów i bilion możliwości
Stare karty tramwajowe, powroty rozstania

Ref:
Lecę ponad chmurami, wolny od przeznaczenia
Wystartowałem dzisiaj rano a lądowania w planach niema
Lecę ponad chmurami, lecę do Irlandii
Jestem absolutnie pewien tego, że nic nie wiem

hurt - na dysku c i d

 

 

Na dysku C i D

Szukam wśród wiadomości
Szukam w reklamach
W urzędach bezrobotnych
Szukam w Chile w Czadzie w Ghanie
Szukam Cię w cyfrowy dzień
Szukam w magnetycznej nocy
Szukam w mieście i szukam w sieci

Ref:

Na dworcu PKP, na płytach DVD
Na dysku C i D, jak K+M+B
W oczach sklonowanych owiec
W oczach porzuconego psa
W kodzie DNA
W UE/THC i USA

Na południu i północy
Na wschodzie i zachodzie
Szukam Cię w wiosennym deszczu
Szukam w jesiennym chłodzie
Szukam o godzinie zero
Szukam o godzinie "W"
Szukać będę tam
I szukać będę tu

hurt - czat

 

 

Czat

Ciebie poznałem na czacie
Z tobą ircowałem
Z tobą chciałem pojechać
Stopem na koniec świata
Ciebie nie zdążyłem spytać
Zawiodłem, rozczarowałem
On dał mi nadzieję
Was nigdy nie poznałem

Ref:
Wszyscy pójdziemy do nieba
Wszyscy pójdziemy do piekła
Przeszłość kończy się teraz
A przyszłość zaczyna się teraz

Ty dałaś mi rozkosz
Ty mnie rozumiałaś
Ciebie zraniłem
O tak wiele nie spytałem
Z tobą paliłem jointy
Ciebie zawsze trochę się bałem
Z tobą wagarowałem
Ciebie nigdy nie kochałem

hurt - nowy początek

 

 

Nowy początek

Kiedy Cię widzę, czas się zmienia z zimowego na letni
Dzień jest dłuższy a debet na koncie mojej samotności mniejszy
Nic nie jest krzywe a wszystko jest proste Kiedy jesteś obok mnie.
Dla Ciebie zrobię pięć pompek Nie pójdę do pracy za psie pieniądze

Kiedy nie wiem gdzie jesteś, ciągle nie wiem gdzie jesteś?
Nie mogę jeść, nie mogę spać jest mi bardzo, bardzo źle
Dzięki Tobie jeszcze tu jestem, dzięki tobie istnieje świat
Dalej tekstu nie ma ale będzie, będzie na pewno tak

Ref:
Nastrojony na miłość
Jestem otwarty na kosmos
Jednoczy się czas i miejsce
Przeznaczenie, nasze serca
Nastrojony na miłość
Jestem otwarty na kosmos
Chce Ci podarować słońce
Każdego dnia nowy początek

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr61543817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: zene lengyel post po polsku
süti beállítások módosítása