<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

Szef

2008.03.16. 21:19 | külképviselet | Szólj hozzá!

Byłem dziś wieczorem w naszym kościele - na mszy z udziałem metropolity warszawskiego, arcybiskupa Kazimierza Nycza. Kościół oczywiście pękał w szwach - ksiądz proboszcz poszedł na pewne, i w tą niedzielę była tylko ta jedna msza wieczorna, nie dwie jak zwykle. :)
Arcybiskup odwiedził nas, aby uroczyście poświęcić nowy krzyż z korpusem, wraz ze stojącą pod nim figurą Marii bolesnej, w prezbyterium kościoła. Całą tą instalację, jako "upiększenie Domu Bożego", nasz proboszcz planował i przygotowywał od lat, a parafianie składali się na nią od dawna. Swoją drogą zresztą ja te grube dziesiątki tysięcy, które na to poszły, zamiast na włoskich artystów rzeźbiarzy, nie wiem skąd sprowadzony specjalny marmur, drewno hebanowe i całą resztę, raczej bym przekazał na dom dziecka albo na Caritas, widocznie nie jestem dość dojrzałym chrześcianinem i ulegam społecznej demagogii. :) (Poprzedni prosty drewniany krzyż bardziej mi się też podobał.)

Ale nie o tym chciałem głównie pisać, tylko o abp. Nyczu. Ponieważ zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Z racji pełnionej tu w Polsce funkcji kilkakrotnie spotkałem się z jego poprzednikiem w fotelu (na tronie?) metropolity, abp. Glempem. Jest on bardzo miłym starszym panem, jowialnym i pogodnym, ale charyzmą czy talentem retorycznym raczej nie powala. (Zresztą zrozumiałe - w jego czasach na nominację musiały się jeszcze zgodzić komunistyczne władze państwowe, które na pewno bardzo uważały, żeby przypadkiem nie wyrazić zgody na kogoś za dobrego.)
Natomiast abp. Nycz to inna bajka. Kazanie wygłosił dobre i krótkie, inteligentne i otwarte. I w ogóle sprawił wrażenie człowieka bardzo otwartego, nie takiego staromodnego dostojnika kościelnego stojącego zawsze na piedestalu. Sądzę, że Kościół potrzebuje właśnie takich ludzi na stanowiskach, teraz w XXI stuleciu.

I fajnie było zaobserwować, że ludzie obok mnie na balkonie nagrywali mszę kamerami wideo. Na Węgrzech to się robi na koncertach. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr17384241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: lengyel post po polsku
süti beállítások módosítása