<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

Deutschsprächige Wochenende

2009.04.19. 22:43 | külképviselet | 3 komment

A hétvégén Lublinban jártam, egy lengyel-osztrák-német-magyar négyoldalú projekt kapcsán. Nyáron egy négynemzetiségű közös munkatáborra kerül majd sor, melyben fiatalok közösen fognak első világháborús osztrák-magyar és német katonatemetőket felújítani Lublin környékén. A kövi részéről a projektet egy kolléga koordinálta, aki tud is egyébként németül, de amikor oda jutott a dolog, hogy résztvevőknek magyar fiatalokat kellett kezdeni felhajtani, én kerültem a képbe, mint efféle kapcsolatokkal rendelkező személy. Így aztán az egész ügy rám "sózódott" - pedig én nem tudok németül.
Ezen a hétvégén a tábor részleteit kellett megbeszélni, a német, osztrák és lengyel szervezőkkel együtt. A lengyel csóka biztosított róla, hogy a munkanyelv angol lesz. OK, legurultam szombat reggel Lublin mellé a helyszínre, ahol már ott voltak a német és osztrák szervezők - a lengyel csóka még nem. És már itt a helyszínen kiderült, hogy az osztrák fószer semmit sem tud angolul, az egyik német csak minimálisan, és csak a másik némettel lehetett angolul problémamentesen kommunikálni. Remek...
Végül estefelé megérkezett a lengyel csóka, bementünk Lublinba megvacsorázni és sörözni, közben megbeszélni ezt-azt - a duma persze végig auf Deutsch ment, a lengyel srác fordított nekem időnként.

Másnap aztán kezdődött maga az érdemi megbeszéllés, amire eljött még egy lengyel szervező csaj - természetesen ez is németül ment. Néhány részletnél ami kifejezetten érintett engem is, tértek csak át angolra, illetve a lengyel srác időnként összefoglalta lengyelül hogy miről volt szó.

A végére már egészen belejöttem a dolgokba, egyre többet értettem és gagyogtam is - mondjuk ez persze mit sem változtat a tényen, hogy pont ezt az ügyet az én nyakamba akasztani nem volt a legméltányosabb döntés. Az illetékes németül tudó kolléga száz, hogy jobban boldogult volna nálam. A magyar (cserkész) résztvevőket pedig akkor is össze tudtam volna toborozni, ha nem nekem kell egy hétvégén át az érthetetlen német és pláne érthetetlen osztrák karattyolást hallgatnom...

Ui. Visszaérve Varsóba szinte percre pontosan értem ki az állomásra - megjött Kinc :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr221101268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C.M. 2009.05.16. 19:14:18

podmena traffica testogy lehet jelentkezni?

C.M. 2009.05.16. 19:15:22

podmena traffica test............................................elnézést, nem tudom ezt miért írja ki. Szóval az lenne a kérdésem, hogy erre a táborra hogy lehet jelentkezni?

külképviselet · http://mission.blog.hu/ 2009.05.16. 20:01:30

Már sehogy. A magyar félnek biztosított 8 fős keret már betelt. De talán jövőre is lesz ilyen.
Címkék: diplife
süti beállítások módosítása