<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

vasárnap - munkanap

2008.01.27. 21:06 | külképviselet | Szólj hozzá!

Nomármost kezdődött azzal, hogy OK, 10-ig aludtam, és ez még rendben is lett volna, végülis vasárnap van.
Ebédre ma Kinccel együtt hivatalosak voltunk a nagymamájáékhoz Młochówba, ehhez el kellett volna indulni dél körül. 11 után kaptam egy telefont Pestről, a Kossuth Rádióból, hogy nyilatkozzak telefonon a lengyel vámosok sztrájkjával, és ennek kapcsán a határokon kialakult húsz kilométres kamionsorokkal, és a felpaprikázott fuvarozói szervezetek által hétfőre tervezett varsói városblokáddal kapcsolatban. A nagykövet rábólintott, én meg még gyorsan utánanéztem az aktuális helyzetnek az interneten, és vártam - a rádiós csóka délre ígért visszahívást. Természetesen nem hívott, végülis ő rádiós, laza gyerek, én meg biztos egész nap mást se csinálok, csak az ő telefonját várom...
Egy előtt nem sokkal aztán már Kinc nagyon türelmetlen volt, ezért úgy döntöttünk elindulunk - Murphy törvényei alapján a pacáknak amúgy is mindenképp épp akkor kellett hívnia, amikor épp vezetek, bármikor induljunk is el. Murphy viszont végül behibázott, mert a muki épp akkor csörgetett, amikor kimenőben voltunk a házból.
A telefonos nyilatkozatot megejtettem (állítólag az esti krónikában hallhat majd engem a Tisztelt Hallgatóság ma este 10-kor, egy óra múlva kb. :) - a rádió honlapjára az írásos beszámoló már felkerült.
Młochówba végül persze késve értünk el, mert Kincnek közben eszébe jutott, hogy tegnap volt a keresztanyja szülinapja, így még "beugrottunk" a Galeria Mokotówba valami ajándékot venni neki - mindenkinek a fantáziájára bízom, mennyi időt visz el egy nő társaságában "beugrani" egy bevásárlóközpontba, az ünnepek utáni leárazások idején. :))) Meg kell viszont valljam, hogy ezúttal én is találtam magamnak valót, a GRAAL nevű társasjáték-boltba biztos visszatérek még. Kinc azért aránylag hamar kinézett egy gyönyörű virágot (30 PLN) és hozzá egy lila-szürke artie-fartie cserepet (39 PLN), ami számomra kissé elrugaszkodott ár-érték aránynak tűnt (összesen ~5400 HUF), de miután beleegyezett hogy állja a nagy részét, felhagytam az értelmetlen ellenállással. :) Ezután még elcsesztünk 10 percet, amíg a boltos csajszi összeszerencsétlenkedte az áfás számlát, csak hogy megállapítsuk, hogy kitörölhetjük vele - 7,89 PLN volt az áfa-érték, visszatérítés pedig csak 8 PLN-től jár. Na de aztán "gaz do dechy" Młochówba.
Útközben megerősítést nyert a helyiek körében régóta ismert tétel, mely szerint Młochów időjárása speciális korrelációban áll Varsóéval: ha Varsóban szép idő van, Młochówban rossz, ha pedig Varsóban rossz idő van, akkor Młochówban még rosszabb. Ahogy begördültünk az első házak közé, brutál hirtelenséggel eleredt a hó - hamarosan jó nagy pelyhekben, keményen havazott, aminek azért is örültem nagyon, mert a varsói időt alapul véve nem hoztam sapkát. Kinc eközben végig a virág miatt parázott, hogy megfagy szegény, engem úgy látszik nem féltett egyáltalán. :)))
Az ebéd és a műkorcsolya EB gála némiképp szaggatott megtekintése (a hó és az előző napi szélvihar miatt ingadozott kissé az áramellátás) után visszatértünk Varsóba, ahol aztán vacsora után menetrendszerűen újfent beütött a meló: kb. egy órán át tolmácsoltam kihangosított telefonon egy magyar kamionsofőr kihallgatását a Biała Podlaska-i rendőrségnek, aki a nagy hóban, kb. negatív látótávolságnál, frontálisan összecsókolózott egy személykocsival, amivel egy 70 éven felüli lengyel házaspár utazott. A magyar sofőrnek semmi baja nem lett, de az öregeket állítólag lángvágóval szedték ki a kocsiból. Szerencsére nem a magyar tag okozta a balesetet, mert akkor utazhattam volna én is Biała Podlaskába - jelen időjárási viszonyok mellett nem győzök örülni a dolgok szerencsésebb alakulásának. :)
A sofőr "fenyegetése" szerint egyébként ezzel még nem ért véget a napom, mert hívni fog a cége, hogy ugyan szervezzem már meg legyek szíves a kamionja bevontatását egy szervízbe és mihamarabbi kijavítását - ugyanis ők semmilyen idegen nyelven nem beszélnek. Persze, minek is. Arra ott a konzul... :)
Szóval, to be continued. :)

Just a simple consular Sunday :)

Ui. A hét zenei felfedezése nálam, komolyan: Fatima Spar and the Freedom Fries. Szinte mindenem mozdul tőle... :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr34313998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: zene konzuli csajdolgok
süti beállítások módosítása