<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

korrupció?

2009.03.12. 22:52 | külképviselet | Szólj hozzá!

Komolyan, az az érzésem, hogy ma ritka pofátlanul akartak korrumpálni.
Bejelentkezett hozzám ma egy ügyvéd, és előadta az ügyet. Egy kínai állampolgárról van szó, aki Magyarországon menekültkérelmet nyújtott be, amit elutasítottak, ő pedig bíróságon megfellebbezte. Az eljárás idejére kapott egy tartózkodási engedélyt, majd fogta magát és idejött, állítólag "családi ügyben". És illegálisan, mert jog szerint a magyar befogadó központban kellett volna csücsülnie és várnia az eljárás eredményét. A lengyel határőrök viszont nyakon csípték a vonaton, és leültették 3 hónapra, azzal hogy kiadják Magyarországnak (ahonnan amúgy ezek után nyilván rövid úton hazapenderítik majd Kínába, hogy a lába se éri a földet). Ahogy az a Dublin-II-ben meg van írva.

Én ott jöttem (volna) a képbe, hogy a) legalább azt intézzem el, hogy a kínai csókát minél előbb Magyarországra vigyék, nehogy sokáig üljön a dutyiban szegényke, de még jobb lenne, ha b) el tudnám intézni, hogy ne is adják át, hanem Lengyelországban adhasson be új kérelmet, de igazából az lenne a legjobb, ha c) elintézném, hogy Magyarországon megkapja a menekültstátuszt. Komolyan mondom, az állam olyat koppant a parkettán, hogy szerintem az emeleten is hallhatták. Ezek után az ügyvéd mindenféle rejtelmes utalásokat tett, hogy a "rendkívül befolyásos" kínai megbízói milyen hálásak lennének, ha mindezt sikerülne valahogy megoldani. Ja és mindennek a tetejébe a végén még elejtett egy megjegyzést, hogy ezt a bizonyos kínai megfejtőt odahaza persze üldözik, azért is kért menedékjogot, de korántsem vallási vagy politikai vagy akármilyen okból, hanem köztörvényes bűncselekmények miatt akarják felelősségre vonni. Ó, szegény. Micsoda hely ez a Kína, ahol a bűnözőket üldözik és le akarják csukni!

Mondanom sem kell, kiadtam az ügyvéd úr útját. Egy ilyen ügyben egyébként én még akkor sem tudnék az égvilágon semmit tenni, ha komolyabban motiválna a titokzatos befolyásos kínai körök hálája (inkább tartanék tőle személy szerint, ha a kínai alvilágnak kellene szívességet tennem, de ez most más téma). Menekültügyi eljárásokba belepancsolni se hatásköröm, se illetékességem, amúgy is, én azért vagyok itt, hogy bajba jutott magyarokon segítsek, egy bekasztlizott kínai nekem se ingem, se gatyám, még ha épp Magyarországról lépett is le ide illegálisan.
De ez a nyílt pofátlanság, ahogy ez az ügyvéd előadta magát, olyan szinten vérlázító volt, amit még nem tapasztaltam 5 éves konzuli karrieremben. Előfordult már, hogy próbáltak nálam ilyen-olyan apróságok juttatásával vízumhoz jutni és hasonlók (azokat is elhessegettem), de azokon legalább mindig látszott valami kényelmetlenség. Ez az ürge viszont úgy nyomatta a szövegét, mintha csak az időjárást kommentálná, vagy egy kiló krumplit kérne a zöldségestől. Nyilván, minél nagyobb pályán játszik valaki, annál magabiztosabb.

Én tényleg nem vagyok rasszista, de ez az eset csak megerősített korábbi előítéletemben, hogy ha valaki olyan akar tőlem valamit, akinek a szeme se áll jól (hehe), azzal nagyon oda kell figyelni mindenre...

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr55999108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: konzuli
süti beállítások módosítása