<

Külképviselet

Otthon Itthonról nézve...

Elöljáróban

Kedves Olvasóim!
Ez itt egy blog, vagyis internetes napló, és nem nagykövetségi honlap!
A név egyezősége csupán véletlenszerű. Az ezen az oldalon megjelenő tartalom kizárólag magánemberként írott véleményem, elgondolásaim és általános mondanivalóm gyűjteménye, amely semmilyen módon nem tükrözi semmiféle magyar külképviselet, sem a magyar külügyi kormányzat, vagy bármely egyéb állami szerv hivatalos álláspontját. A blogban szereplő személyek és történések kapcsolata a valósággal áttételes és erősen szubjektív.



Magyarul - szürke

Po polsku - jasnobrązowe

In English - light green

Utolsó kommentek

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • V.E.: "Az egyik szemem sír, a másik meg nevet" Engedtessék meg nekem. Boldog vagyok, hogy együtt vagyunk... (2009.08.25. 17:05) ...és vége.
  • Kin(c): hüpp-hüpp máris hiányzik... szerettelek olvasni...mégha annyiszor le is húztál... jó lenne ha írná... (2009.08.25. 09:30) ...és vége.
  • Kin(c): huh...ale styl... obecnie nie podzielam Twojego entuzjazmu i zachwytu wobec Waw... szczególnie po ... (2009.08.25. 09:08) Warszawa, moja kochana...
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nick grabowski: mondd, hogy lesz új blog (2009.10.29. 22:29) ...és vége.
  • V.E.: Ja to dobrze rozumiem. Nie jestem polka, ale w ostatnich dniach mojego stalelgo pobytu w Warszawie... (2009.08.25. 17:19) Warszawa, moja kochana...
  • Kin(c): most viszont Te nem vagy itt és nekem nem kellemes ez... (2009.08.25. 09:05) Last day
  • Gyopár&Csom: Agár és Meli itt is jártak, de akkor még volt velük Zsiráf és Pingvin. Imádom a Kapisztránokat! (M... (2009.08.18. 10:05) Alighanem az utolsó előtti bejegyzés...
  • külképviselet: Eleinte én is így voltam ezzel, úgy kellett kifejlesszem magamban a képességet, hogy - vicces dolg... (2009.08.07. 21:26) Vicces feliratok lengyelországból 8.

Naptár

január 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Jukebox :)





Nagy testvér figyel!

Ahonnan jösztök...



...ide :)



CURRENT MOON

A nagy varsói vasútblama

2008.08.13. 09:17 | külképviselet | 2 komment

A tegnapi híradók és a mai Życie újabb abszurd hülyeségről rántotta le a leplet, ezúttal a Mazóvia Vajdasági Önkormányzat vasútfejlesztési programja kapcsán.

Kezdődött a dolog tavalyi alagútfelújítással: a Varsó belvárosa alatt egy 2,3 km hosszú alagútban futó, 4 központi állomást felfűző, iszonyatos forgalmú belvárosi vasútvonal alagútja a felújítás miatt majd' egy évig zárva volt, utasok tízezreit szállították buszokkal, kerülőutakon jártak a vonatok, nagy volt a közlekedési káosz. De végül elkészült - több tízmillió Złoty költséggel - a csillogó-villogó szép új alagút.

A projekt második fázisában a regionális vasutat üzemeltető Mazóvia Vajdasági Önkormányzat nagy összegű EU-pénzekkel, 250 millió Złotyért (17,5 milliárd Ft.) gyönyörű, modern, vadonatúj emeletes Bombardier push-pull elővárosi szerelvényeket rendelt, a nagy forgalmú vonal kiszolgálására. Varsó felzárkózott Amsterdam, Berlin és Róma mellé. Már mindenki előre is büszke volt.

A szerelvények a hónap elején megérkeztek Varsóba.

Hogy aztán kiderüljön, hogy - 4,63 m magasságuk miatt - nem férnek el az alagútban.

A projekt felelőseinek magyarázkodása szerint senkinek nem jutott eszébe, hogy a vonatok magasságát ellenőrizzék. A típus melletti érvnek ugyanis önmagában annyi elég volt, hogy "nyugaton is ilyenek járnak", akkor pedig nekünk is jók kell legyenek. A helyi körülményeket pedig nem tartotta senki fontosnak mérlegelni.
Egy adalék emellé: az alagút felújítása előtt a szerelvények nyugodtan és biztonságosan közlekedhettek volna benne. Csakhogy a felújítás során a kivitelező az összevissza repedezett régi betonaljzat felújításakor egyszerű megoldást választott, és az egészet felöntötte egy 10 cm vastag friss betonréteggel. Ezzel pedig az alagút 10 centivel alacsonyabb lett. A jelenlegi helyzetben 6,3 centi hiányzik ahhoz, hogy a vagonok futhassanak az alagútban (vagyis meglegyen a vagonok teteje és a fölöttük húzódó elektromos távvezeték közt a jogszabályokban lefektetett minimális 20 cm távolság, ami már kizárja az elektromos kisüléseket).

Mindazonáltal - elkerülendő a gigablamázst - könnyen elképzelhető, hogy a helyzetet elég tipikus úton rendezik: egy aprócska jogszabálymódosítással lecsökkentik a vagon teteje és a távvezeték közti minimálisan szükséges távolságot 20-ról mondjuk 13 centiméterre. Állítólag az illetékes minisztérium már dolgozik az ügyön. Ebben az esetben csak remélhetjük, hogy a nagy feszültségű elektromos áram is naprakészen követi a lengyel közlekedési miniszteri rendeletek alakulását, és jogkövető magatartást tanúsítva nem produkál majd balesetveszélyes helyzeteket.

Ha ez nem menne át, akkor viszont - a blamán túlmenően - nemcsak hogy az ütött-kopott, '60-as évekből ránk maradt, viszont kellően alacsony EN57-esek szállítják majd továbbra is az utasokat Varsó legnagyobb forgalmú vasútvonalán, de a közel száz millió Eurós EU dotációt is vissza kell majd fizetni. Ilyen perspektíva mellett viszont borítékolható, hogy bármely, a kérdésben döntési helyzetbe kerülő politikus inkább a nyílt balesetveszélyt és a reménykedést választja majd... :s

A bejegyzés trackback címe:

https://mission.blog.hu/api/trackback/id/tr76613742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.E. 2008.08.13. 20:49:46

Ehhez csak azt füzöm hozzá, hogy a Nagypapádék egyik barátja amikor hazatért hosszú évek után szibériai "vendégszerepléséböl" a háború után, és elmesélte, hogy a nagy orosz télben a vasút menti villany- és távíró oszlopokat egyszerüen a felolvasztott és újra befagyott jégbe rögzítették - minden barátjuk azt mondta, hogy "megkettyent szegény", és nem hitték el. Ma már nem is tünik fel az ilyesmi. Senki se lepödne meg.

Ahhozképest, hogy azóta mennyi idö telt el, mondhatni alig fejlödött a világ! :) :( :(

Sári 2008.08.17. 23:13:13

Fel a fejjel, ilyen nálunkfelé is akad csak alagutakkal és városbámuláshoz való emeletes buszokkal...
Címkék: lengyel vicces